tirsdag den 5. oktober 2010

En ældre sag

Jeg har en del gamle bøger.
 En af de ældste er Madame Mangors kogebog fra 1895
Det er sjov læsning, og jeg vil gerne dele en opskrift med jer.
Hindbær med sne.
I et dybt fad lægges et godt lag hindbærmarmelade, som, om man vil, kan blandes med lidt ribsmarmelade.
Derover lægges et meget tyndt lag sne, den kan kun bruges når den er faldet samme dag eller nat, og må ej tages ind før den lige skal bruges. I mangel af marmelade kan der røres lidt hindbærsaft i sneen, (Hørte jeg nogen sige SLUSHICE?) men på begge måder må det spises straks, for at sneen ej skal smelte. Hertil spises pleskner eller andre tørre kager.
Velbekommen

6 kommentarer:

  1. Glæder mig til der kommer sne, for så ved jeg jo hvad jeg skal lave! Sjov opskrift!

    God tirsdag fra Betty!

    SvarSlet
  2. Betty: Jeg håber også på sne i år, for så er den helt sikkert på menuen her. God aften til dig :-)

    Ulla-Bella: Her er marmeladen klar, venter bare på sne :-)

    SvarSlet
  3. he, he, om man vil, kan man tilføje lidt ribs til hindbærmarmeladen.
    Ja de har der været forude for deres tid, sluch ice;)
    Stine

    SvarSlet
  4. Nej, hvor sjovt...jeg vil gerne låne den, når vi når jul....hvis der kommer sne, jeg linker til dig - ok???knus

    SvarSlet
  5. Stine: Ja, de var forud og det er sjov læsning :-)

    Lavendel: Du låner alt det du vil :-) Og et knus til dig også.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...