søndag den 4. november 2012

Mini poncho

For et stykke tid siden vandt jeg en skøn bog hos Hvad bier tænker
Den er fuld af de skønneste opskrifter på strik til små piger
og jeg har lyst til at strikke dem allesammen.
Indtil videre er det blevet til en lille poncho.
Den har været færdig et stykke tid, men først for et par dage
siden tog jeg mig sammen og fik hæftet ender, vasket og blokket den.
Opskriften er en str. 6 år men jeg har brugt mindre pinde og lidt tyndere garn
så nu håber jeg den passer en af niecerne på 4.
Garnet er købt i Netto for længe siden til 7,50 kr for 50 g.
Til ponchoen har jeg brugt lidt mere en et ngl.
God aften til dig
 
 

23 kommentarer:

  1. Ej hvor er den bare sød - havde lige håbet at det var størrelse voksen, da jeg så billedet :)

    - kig forbi bilgaardkreative.blogspot.com for at se hvad jeg har lavet i weekenden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk også haft en tanke om at forstørre den - og det tror jeg ikke er så svært. Prøver når mine andre projekter er af pindene :)

      Slet
  2. Svar
    1. Ja, det er et godt mønster der nemt kan "leges" med :)

      Slet
  3. Den er rigtig sød, og sikkert et flot mønster den har. Den bog kan jeg måske låne på biblioteket, det vil jeg ihvertfald prøve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er så mange søde modeller i den, så jeg håber du har held på biblioteket :)

      Slet
  4. HVor er den sød - en rigtig lille pigeting og så med det fineste hulmønster :)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også den er sød - glæder mig til at se den på niecen :)

      Slet
  5. Den er godt nok sød. Rigtig feminin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne slet ikke lade være med at strikke den :)

      Slet
  6. Tænk at man kan strikke noget så yndigt for så få penge, det er alligevel utroligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - den pris kan alle være med på :)

      Slet
  7. Den er bare yndig til en lille pige. Det er nu dejligt at strikke til de små, man bliver så hurtig færdig og kan begynde på næste projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja små hurtige strikkerier må der til indimellem :)

      Slet
  8. Det er da et rigtigt fint mønster der er i den Poncho. Jeg håber du har ret i at den passer til en 4 årig nu.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  9. Hold da helt ferie, hvor er den sød!!! En rigtig "tøse-ting" - perfekt til en lille dame på 4 år :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu håber jeg bare at den passer :)

      Slet
  10. Sikke en smuk poncho... den gad jeg godt var i en str. mig. Den er så fin og enkel med smukke detaljer...

    SvarSlet
  11. Jeg prøver at lave en model voksen - har bare lige nogle muffedisser der skal være klar først ;)

    SvarSlet
  12. Hvad hedder bogen for det er lige sådan en jeg gerne vil lave :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...