søndag den 27. januar 2013

Jeg trækker i trådene

Jeg har fået flere spørgsmål om hvad jeg gør med trådene 
på mine stribede sokker.
Da jeg ikke synes om at hæfte ender
har jeg valgt at trække garnet med op mens jeg strikker.
Jeg har forsøgt at tage lidt billeder,
ikke så nemt når man er alene hjemme og kun har 2 hænder,
men her er de.



Den tråd jeg skal strikke med trækkes bagom dem som hviler.
Den trækkes til men ikke så meget at strikken trækkes sammen.


Trådene ligger sig pænt på vrangsiden af arbejdet
og mærkes ikke når sokkerne er i brug.
Jeg bruger kun denne metode hvis der ikke er for langt imellem striberne.


Håber min forklaring kan bruges.
God søndag




10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det er vi vist mange der gør ;)
      Knus til dig...

      Slet
  2. Osse mig - det er en god måde også lige at får struberne til at se pæne ud :)

    SvarSlet
  3. Det er nemlig en rigtig god idé - og så undgår man de dumme ender :o)

    SvarSlet
  4. Tak for forklaringen - jeg plejer at hæfte ende, men din ide er da meget bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvis man er ligeglad med tråde på bagsiden - så slipper man for at hæfte mange ender :)

      Slet
  5. Samme metode bruger jeg. Godt at få den genopfrisket. Tak for billeder.

    Kh. Lis

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...