søndag den 20. januar 2013

Smukke Gerda

Gerda blev klar til lørdag.
Smuk, klassisk og super lækker er hun.
Opskriften siger Fritidsgarn og det garn
synes jeg ganske godt om  - til filtede futter og lignende.
I stedet har jeg valgt at strikke i 2 tråde Blackhill Højlandsuld 
Et valg der får trøjen helt op i luksusklassen.
Trøjen er strikket i str. S
og jeg har brugt ca. 300 g. højlandsuld 
og ca. 100 g. Kid Mohair.
Jeg har udeladt ud/indtagninger til talje
ellers er opskriften fulgt til punkt og prikke.
God søndag til dig


42 kommentarer:

  1. Den er super flot, jeg brugte Rasmillas luksusgarn og lavede heller ikke ud og indtagninger. Super sejt du nåede det ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikkede r.... ud af bukserne hvert ledigt øjeblik ;))

      Slet
  2. Ja, hun ser godt nok noget lækker ud.
    Syntes heller ikke at fritidsgarn er til beklædning.

    Yt

    SvarSlet
  3. Hvor ser den lækker ud,dejligt garnvalg,jeg havde heller ikke valgt fritidsgarn til andet end futter.Godt du blev færdig,den må have glædet modtageren

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde sved på panden til sidste maske :)

      Slet
  4. Så lækker er den, lige til at flytte ind i:-)

    SvarSlet
  5. Flot arbejde, og flot gave.
    Den er sådan en cardigan, man flytter ind og bor i:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja en ulden 1-værelset får en anden betydning i denne her kontekst ;))

      Slet
  6. yes du er for sej. Det har vist været en hård uge at skulle nå så smuk en trøje på så kort tid. Men hvor er den bare blevet flot.
    Jeg ville bo i den, kan jeg love for dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen Lis - du hjalp jo på vej med din heppen - tak for det :)

      Slet
  7. Godt gået, den er jo blevet superlækker

    SvarSlet
  8. Du skal vide, at du har inspireret mig til også at strikke Gerda - jeg glæder mig til at komme igang. Tak for dine spændende indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det - dejlig at du finder inspiration her :)

      Slet
  9. Hvor er den helt igennem lækker!! Mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke sidste gang jeg vælger den garnkombi.... :)

      Slet
  10. smuk - dejlig inspiration (-:

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn trøje - tror jeg må eje en selv - engang :)

      Slet
  11. Jeg er vildt imponeret over farten på dine strikkepinde, den er blevet rigtig rigtig fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er så glad for at jeg nåede det :)

      Slet
  12. Smækker-lækker er Gerda blevet, og hvor er det vildt så hurtigt du har fået den strikket! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der blev lige sat turbo på og heldigvis er den strikket i str. lille :)

      Slet
  13. Wow hvor er den trøje bare smuk !
    og højlandsgarnet gør den sikkert bare endnu bedre end originalen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Højlandsulden gør den til ren luksus :)

      Slet
  14. Den er blevet rigtig fin og hold da op du har haft fart på :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lige før dampen stod ud af ørerne på mig ;))

      Slet
  15. Hold da helt osv hvor er den blevet flot - tror jeg må rykke den lidt frem på todolisten :)
    Har det som dig med Fritidsgarn - det er så godt - --- tilsat filte af ;)

    Smukt smukt arbejde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne - du kan roligt rykke den frem, det er en lækker klassisk trøje :)

      Slet
    2. Jeg er dybt imponeret og inspireret. Hvilken pindetykkelse? Tænk sig du også nåede montering.

      Slet
    3. Dejligt at du er blevet inspireret her. Jeg har brugt p. 5½ til kanter og p. 6 til resten :)

      Slet
  16. Wauw hvor er den flot. Supercool at du nåede det. Du er en sand sprintstrikker. Heldig er den, der kam få lov til at putte sig i sådan en lækker sag.

    SvarSlet
  17. Den er blevet så flot, utrolig at du nåede det.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er glad for jeg nåede det. Trøjen passer perfekt og modtager var glad :)

      Slet
  18. Du er vild med de strikkepinde :-)
    Den er blevet rigtig flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eneste problem - jeg ønsker mig også en :))

      Slet
  19. Wauw hvor er den flot! Og det lyder til at den er lækker med det dejlige garn.

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  20. Den er godt nok meget fin, det er vildt at du nåede det, for den er da ikke helt nem at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tog et - lidt forstørret - kopi af diagrammet, så er det lidt lettere at hitte rede i hvor man er nået til :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...